ایستگاه آخر
.:: Your Adversing Here ::.
 

کتیبه کوروش کبیر در پاسارگاد

http://mortezabojari.loxblog.com/cat/54/0/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86.htm 

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:کوروش کبیر,ایستگاه آخر,
  • بیش از صد دانستنی جالب

     آیا میدانستی هر روز 150 نفر در آمریکا جان خود را در حوادث رانندگی از دست میدهند
    آیا میدانستی که زکریای رازی بغیر از الکل کاشف گوگرد هم هست
    آیا میدانستید که آب داغ زود تر از آب سرد یخ میزند
    آیا میدانستی سالانه 25 میلیون نفر در جهان از گرسنگی میمیرد
    آیا میدانستی که 90 درصد از جمعیت جهان در نیمکره شمالی کره زمین زندگی میکنند
    آیا میدانستی...

    قله دماوند بیست و سومین قله بلند جهان است
    آیا میدانستی طراح پرچم کنونی ایتالیا ، ناپلئون بناپارت فرانسوی بوده است
    آیا میدانستی از ۱۹۵ کشور جهان در ۱۱۷ کشور جهان مجازات اعدام اجرا نــــــمـیشود
    آیا میدانستی که کوچکترین استان ایران ، استان قم و کم جمعیت ترین استان ایران ، استان ایلام میباشد
    آیا میدانستی که سالانه 50 میلیون مورد ، سقط جنین در جهان انجام میگیرد
    آیا میدانستی ایران از نظر ذخایر مس اولین کشور جهان می باشد
    آیا میدانستی که ایران از نظر ذخایز معدنی مقام پنجم را در جهان دارد

    آیامیدانستی که وزن کل موریانه های جهان ده برابر وزن کل انسانها است 

    لطفا به ادامه مطلب توجه نمایید...

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:دانستنیها,جالب,جدید,
  • دانستنی های جالب!

     آیا میدانید: در جهان به ۶۰۰۰ زبان تکلم میشود.

    آیا میدانید: هر قاره ای، شهری به نام «رم» دارد.

    آیا میدانید: که حلزون می تواند سه سال بخوابد .

    آیا میدانید: دلفین ها با یک چشم باز می خوابند .

    آیا میدانید: قلب زنان نسبت به مردان تندتر می زند .

    آیا میدانید: ناراحتی های پا در زنان ۴ برابر مردان است.

    آیا میدانید:کوسه ها از بیماری سرطان در امان هستند .

    آیا میدانید: هیچ گورخری، خط های مشابه دیگری ندارد.

    آیا میدانید: ۱۳ درصد جمعیت جهان، صحرانشین هستند .

    آیا میدانید: چهار پنجم جانوران رو حشره ها تشکیل داده اند.

    آیا میدانید: تنها در یک پرواز، زنبور عسل به ۷۵ گل سر می زند.

    آیا میدانید: چشم انسان معادل یک دوربین ۱۳۵ مگاپیکسل است.

    آیا میدانید: ژاپن، پرمصرف ترین کشور جهان در زمینه انرژی است.

    آیا میدانید: در ساخت دیوار بزرگ چین، آرد برنج به کار رفته است.

    آیا میدانید: توماس ادیسون، مخترع لامپ از تاریکی وحشت داشت.

    آیا میدانید: یک کودک ۴ ساله روزانه بیش از ۴۰۰ سوال می پرسد!

    آیا میدانید: شیرها تا سن ۲ سالگی قادر به غرش کردن نمی باشند.

    آیا میدانید: در هر یک گرم خاک، حدود ۱۰ میلیون باکتری زندگی می کند.

    آیا میدانید: استرس باعث می شود، مرغ ها پرهای خود را از دست بدهند.

    آیا میدانید: تعداد مرغ ها در سراسر جهان تقریبا با جمعیت انسان مساوی است.

    آیا میدانید: به طور متوسط، هر فردی ۵ سال از عمر خودش را صرف خوردن می کند.

    آیا میدانید: سرعت خواندن از صفحه رایانه نسبت به کاغذ معمولی ۲۵ درصد کندتر است.

    آیا میدانید: نقاش معروف «لئوناردو داوینچی» معروف ترین نقاشی خود به نام «لبخند مونالیزا» را نه تاریخ زد و نه امضا کرد.

    آیا میدانید: بازیافت تنها یک بطری شیشه ای، مقدار انرژی موردنیاز یک لامپ ۱۰۰ واتی به مدت ۴ ساعت را تامین می کند.

    آیا میدانید: پرنده فلامینگو قادر است با سرعتی حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت پرواز کند. این پرنده در یک شب حدود ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:,
  • آیا خواب بعداز نهار خوب است یا بد؟؟؟

     آیا خواب بعد از ناهار خوب است یا بد؟

    به گزارش ایستگاه آخر دانشمندان متوجه شده اند که خوابیدن به اندازه یک ساعت در هنگام بعد از ظهر میتواند قدرت مغز را افزایش دهد و به طور شگفت انگیزی قدرت یادگیری را افزایش دهد. از سوی دیگر هرچه ما ساعات بیش‌تری را بیدار بمانیم ذهن ما تنبل‌تر خواهد شد و توانایی آن برای ذخیره اطلاعات جدید کاهش پیدا می‌کند.

    پروفسور ماتیو واکر که این تحقیقات را در دانشگاه کالیفرنیا انجام داده است در این باره گفت: خوابیدن باعث می‌شود شما از قبل از زمان خواب بسیار بهتر شوید.این تحقیقات نشان می‌دهد بیدار ماندن در شب‌های امتحان سبب می‌شود قابلیت یادگیری شما برای مطالب جدید تا 40 درصد کاهش پیدا کند.

    دلیل این موضوع آن است که بعضی از قسمت‌های مغز به دلیل بی‌خوابی دچار مشکل می‌شوند و حافظه کوتاه مدت شما نیز پر می‌شود.در هنگام خواب معمولا حافظه کوتاه مدت خالی می‌شود و به این ترتیب شما برای یادگیری مطالب جدید آماده می‌شود. برای انجام این تحقیق ، دانشمندان مطالعه ای را روی 39 فرد جوان انجام دادند و آن‌ها را به دو گروه تقسیم کردند.یکی از این گروه‌ها در هنگام ظهر استراحت کوتاهی داشتند و گروه دیگر در تمام مدت بیدار ماندند.

    در طول روز محققان تمرینات یادگیری متفاوتی را برای دو گروه آماده کردند و متوجه شدند افرادی که در تمام مدت بیدار مانده اند در یادگیری بسیار ضعیف‌تر عمل می‌کنند، در عوض افرادی که در طول روز خوابیده اند عملکرد بهتری داشتند و قابلیت‌های یادگیری آن‌ها بهبود پیدا کرده بود. این تحقیقات نشان می‌دهد خوابیدن در هنگام ظهر برای پاک کردن حافظه کوتاه مدت و فراهم کردن فضای جدید برای یادگیری مطالب تازه لازم است..

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:آیا خواب بعداز نهار خوب است یا بد؟؟؟,
  • چرا استفاده از‌ طلا برای مردان مضر و خطرناک است؟!

    فلزی كه مردان از استفاده آن منع می‌شوند 

    طلا از جمله فلزهای زینتی به شمار می‌رود كه طرفدران زیادی دارد و بخصوص خانم‌ها علاقه زیادی به آن نشان می‌دهند و بالطبع از اشكال مختلف آن به عنوان زیورآلات استفاده می‌كنند.

    در این میان حتما شنیده‌اید كه استفاده از طلا برای مردان منع شده و در اسلام این كار عملی حرام معرفی شده است ولی تا به حال شده از خودتان بپرسید چرا زنان مجاز به استفاده از طلا هستند ولی مردها نباید از این فلز قیمتی و زینتی بهره‌مند شوند؟ به طور كلی هر موضوعی كه اسلام آن را سفارش كرده باشد برای بدن انسان مفید و هر چه را كه برای انسان حرام كرده باشد، قطعا برای او مضر است. اگر چه دلایل برخی مسائل هنوز از لحاظ علمی مشخص نشده است ولی ما به عنوان مسلمان به این معتقد هستیم كه مسلما خیری در پشت این ممنوعیت‌ها وجود دارد.

    طلا، آفتی برای مردان
    طبق بررسی‌های متعددی كه صورت گرفته، تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست، حال آن كه تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌های سفید، جا برای گلبول‌های قرمز خون كم شده و تعداد آنها به طور محسوسی كاهش پیدا می‌كند.

    در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول‌های سفید و قرمز خون می‌شود. همین امر باعث بروز كم‌خونی در مردان و از سوی دیگر باعث بروز سرطان خون می‌شود كه همگی بر اثر اختلال در گلبول‌های بدن مردان ایجاد می‌شود. اما در اینجا شاید این سوال ذهن شما را مشغول كند كه پس چرا زنان می‌توانند از طلا استفاده كنند؟ اگر طلا روی تعادل گلبول‌های بدن مردان تاثیر می‌گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنا باشند.

    در نگاه ابتدایی شاید حق با شما باشد، ولی مطالعاتی كه روی ساختار بدن زنان انجام شده نشان می‌دهند تفاوت‌هایی جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد. طلا حاوی اشعه‌هایی است كه از پوست بدن رد شده و روی گلبول‌های بدن تاثیر می‌گذارد. این مساله در مورد مردان كاملا صدق می‌كند ولی در زنان خیر. در زنان بین لایه پوست و گوشت، یك لایه چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد. همین لایه محافظ چربی است كه همانند سدی محكم مانع از رسیدن اشعه‌های مضر طلا به بدن زنان می‌شود.

    به این ترتیب تاثیر منفی روی گلبول‌های قرمز خونی در مردان یكی از مضرات استفاده از طلا در آقایان است.

    دلیل دیگری كه از اهمیت زیادی هم برخوردار است، تاثیر منفی اشعه‌های فلز طلا روی هورمون‌های جنسی مردان است. استفاده از طلا توسط مردان باعث بروز اختلالات هورمونی شده و حركت اسپرم‌ها را با مشكل مواجه می‌كند، به طوری كه سرعت حركت آنها به قدری كاهش پیدا می‌كند كه قدرت كافی برای باروری تخمك نداشته و موجب ناباروری مرد می‌شود.

    در واقع بررسی‌های صورت گرفته حاكی از آن است كه بیشترین تاثیر طلا در بافت‌های مختلف بدن، روی اندام‌های تناسلی است. طلا بیشترین اثر منفی خود را در مردان در بخشی از دستگاه تناسلی می‌گذارد كه محل تجمع اسپرم‌هاست. اسپرم‌ها مدت زمانی را در این مكان می‌گذرانند تا قدرت باروری و تحرك یابند. بنابراین اشعه‌های مضر طلا با تاثیر بر این بخش بشدت از سرعت حركت و باروری اسپرم‌ها می‌كاهد.

    تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست حال آن كه تماس بدن مرد  با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود

    علاوه بر ناباروری كه پیامد مهمی در استفاده از طلاست، مشكلات روحی و خانوادگی ناشی از آن را هم باید اضافه كرد كه گاهی باعث هزینه‌های زیاد برای درمان ناباروری و حتی به هم خوردن زندگی‌ها می‌شود. در این میان حتی افرادی كه از طلا به عنوان زینت استفاده نمی‌كنند و تنها شغل آنها ایجاب می‌كند كه با طلا در ارتباط باشند هم از این خطرات در امان نیستند و اختلالات هورمونی گریبان آنها را نیز ممكن است بگیرد.

    طلا در همه رنگ و همه‌شكل ممنوع!
    وقتی صحبت از طلا به میان می‌آید، همه جواهرات ساخته شده از آن را در بر می‌گیرد. زنجیر طلا، انگشتر طلا، حلقه طلا، بند ساعت و حتی عینك طلا و حتی سروكار داشتن با طلا و طلاسازی هم می‌تواند برای مردها مشكل ایجاد كند و فرقی هم نمی‌كند مدت كوتاهی با این طلا در ارتباط باشید یا طولانی، به هر حال برای مردان منع استفاده دارد. اما در برخی شرایط از طلا و سایر فلزات از قبیل نقره به عنوان درمان استفاده می‌شود و گاهی نیز این فلز در دندان سازی و جراحی استخوان‌ها كاربرد دارد.

    در این حالت چون صرف درمان بوده و برای برطرف كردن مشكل و بیماری ایجاد شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایرادی ندارد. كما این كه شواهد حاكی از آن است كه در طب سنتی چینی و در طب سوزنی گاهی برای درمان برخی بیماری‌ها از سوزن‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده می‌كنند.

    طلا به طور كلی به 3 رنگ زرد، سفید و قرمز در بازار وجود دارد و مهم نیست مردان از چه رنگ طلا استفاده كنند، بلكه مهم ماهیت طلاست كه در هر سه رنگ آن وجود دارد.

    در این بین برخی فكر می‌كنند طلا سفید همان پلاتین است ولی پلاتین فلزی جداگانه و با طلا سفید متفاوت است. طلا سفید همان طلای زرد رنگی است كه با مخلوط كردن مقداری نقره به رنگ سفید در می‌آید و قطعا استفاده از آن برای مردان هم حرام است و هم ضرر دارد. ولی پلاتین كه فلز متفاوتی است هیچ یك از اشعه‌های منفی طلا را نداشته و هیچ منع استفاده‌ای هم برای مردان ندارد و با خیال راحت می‌توانید از این قبیل جواهرات همانند پلاتین یا نقره كه حتی برای بدن مفید هم هستند، استفاده كنید.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: شنبه 29 مهر 1391برچسب:مضرات,طلا,مردان,دانستنیها,علمی,پزشکی,گلبول,,
  • مرجع کامل خطاهای مودم هنگام اتصال به اینترنت!مطلب ارسالی ازyasi

     600 . اگر سيستم در حال شماره گيري باشد و دوباره شماره گيري نماييد اين خطا نمايش داده مي شود .

     

    601 . راه انداز Port بي اعتبار مي باشد .

    602 . Port هم اكنون باز مي باشد براي بسته شدن آن بايد كامپيوتر را مجددا راه اندازي نمود.

    603 . بافر شماره گيري بيش از حد كوچك است .

    604 . اطلاعات نادرستي مشخص شده است .

    605 . نمي تواند اطلاعات Port را تعيين كند .

    606 . Port شناسايي نمي شود .

    607 . ثبت وقايع مربوط به مودم بي اعتبار مي باشد

    608 . راه انداز مودم نصب نشده است .

    609 . نوع راه انداز مودم شناسايي نشده است .

    610 . بافر ندارد .

    611 . اطلاعات مسير يابي غير قابل دسترس مي باشد .

    612 . مسير درست را نمي تواند پيدا نمايد .

    613 . فشرده سازي بي اعتباري انتخاب شده است .

    614 . سرريزي بافر .

    615 . Port پيدا نشده است .

    616 . يك درخواست ناهمزمان در جريان مي باشد .

    617 .Port يا دستگاه هم اكنون قطع مي باشد .

    618 . Port باز نمي شود. ( وقتي رخ مي دهد كه يك برنامه از Port استفاده كند ).

    619 . Port قطع مي باشد (وقتي رخ مي دهد كه يك برنامه از Port استفاده كند).

    620 . هيچ نقطه پاياني وجود ندارد .

    621 . نمي تواند فايل دفتر راهنماي تلفن را باز نمايد .

    622 . فايل دفتر تلفن را نمي تواند بارگذاري نمايد .

    623 . نمي تواند ورودي دفتر راهنماي تلفن را بيابد .

    624 . نمي توان روي فايل دفتر راهنماي تلفن نوشت .

    625 . اطلاعات بي اساسي در دفتر راهنماي تلفن مشاهده مي شود .

    626 . رشته را نمي تواند بارگذاري كند .

    627 . كليد را نمي تواند بيابد .

    628 . Port قطع شد .

    629 . Port بوسيله دستگاه راه دور قطع مي شود. (درست نبودن راه انداز مودم با برنامه ارتباطي).

    630 . Port به دليل از كارافتادگي سخت افزار قطع مي شود .

    631 . Port توسط كاربر قطع شد .

    632 . اندازه ساختار داده اشتباه مي باشد .

    633 . Port هم اكنون مورد استفاده مي باشد و براي Remote Access Dial-up پيكر بندي نشده است (راه انداز درستي بر روي مودم شناخته نشده است) .

    634 . نمي تواند كامپيوتر شما را روي شبكه راه دور ثبت نمايد .

    635 . خطا مشخص نشده است .

  • نوشته :
  • تاریخ: 29 مهر 1391برچسب:دانستنیها,اینترنت,خطاها,مودم,وایرلس,ارتباطات,
  • زیتون پرورده نخورید!

     دبیر شورای ملی زیتون تصریح کرد: زیتون سیاه موجود در بازار ایران در اغلب موارد اصل نبوده و همان زیتون سبز رنگ است که با مواد شیمیایی مضر نظیر سولفات آهن و سایر ترکیبات آهن‌دار به رنگ سیاه درآمده‌اند.


    دبیر شورای ملی زیتون مفیدترین نوع زیتون موجود در بازار را زیتون هسته‌دار و فاقد شکستگی دانست و گفت: زیتون پرورده علاوه بر ارائه غیربهداشتی و با ترکیبات تقلبی و از تاریخ مصرف گذشته به‌دلیل پاره شدن گوشت میوه، فاقد خواص طبیعی زیتون است. 

    دبیر شورای ملی زیتون در گفتگو با ایانا افزود: زیتون‌های شکسته‌ای که به‌صورت زیتون بدون هسته یا زیتون پرورده و... ارائه می‌شوند، فاقد خاصیت ویژه و طبیعی میوه زیتون بوده و توصیه می‌شود مردم از زیتون هسته‌دار و بدون شکستگی استفاده کنند.

    سیداحمد بلندنظر با اشاره به آنتی‌اکسیدان‌ها به‌عنوان ماده مؤثر موجود در این میوه، خاطرنشان کرد: زمانی که گوشت زیتون برش می‌خورد بخش اعظمی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه به‌صورت روغن از آن خارج شده و با گذشت زمان عملا تنها تفاله‌ای از این میوه مفید باقی می‌ماند که فاقد خاصیت‌های طبیعی زیتون است.

    وی ادامه داد: علاوه بر این محصولی که به‌عنوان زیتون پرورده ارائه می‌شود در اغلب موارد با افزودنی‌های تقلبی و غیربهداشتی و از تاریخ مصرف گذشته وارد بازار شده و مدت اضافه‌تری بدون هیچ‌گونه حفاظ و پوشش بهداشتی در فروشگاه‌ها و در معرض آفتاب و گردوغبار قرار داده می‌شود که در نهایت نه‌تنها هیچ‌گونه خاصیت غذایی مفید ندارد، بلکه غیربهداشتی نیز هست.

    دبیر شورای ملی زیتون تصریح کرد: زیتون سیاه موجود در بازار ایران در اغلب موارد اصل نبوده و همان زیتون سبز رنگ است که با مواد شیمیایی مضر نظیر سولفات آهن و سایر ترکیبات آهن‌دار به رنگ سیاه درآمده‌اند.

    بلندنظر یادآور شد: بهترین نوع زیتون، زیتون فاقد شکستگی و به رنگ طبیعی است که حاوی تمام خواص طبیعی میوه است.

    وی تأکید کرد: طبق آمارهای جهانی منتشر شده کشورهای حوزه مدیترانه که سرانه مصرف زیتون و روغن زیتون بالاتری نسبت به سایر مردم جهان دارند از تندرستی و طول عمر بیشتری برخوردارند و در حالی که سرانه مصرف زیتون در برخی از این کشورها نظیر اسپانیا به 24 کیلوگرم در سال هم می‌رسد، این رقم در کشور ما تنها 160 گرم است.

    بلندنظر به لزوم فرهنگ‌سازی پیرامون تغذیه صحیح تأکید کرد و اظهار داشت: پایین بودن سرانه مصرف زیتون در کشورمان را بیشتر ناشی از فقر فرهنگی مردم می‌دانم وگرنه چطور عده زیادی از هموطنان روزانه پول زیادی بابت تهیه مواد مضری نظیر سیگار می‌پردازند، اما حاضر نیستند همین مبلغ را برای تندرستی‌شان هزینه کنند؟!

    وی در پایان به زیتون به‌عنوان میوه‌ای قرآنی اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم نیز سوره‌ای مستقل برای این میوه نازل شده است و خداوند صریحاً به آن قسم خورده است که این موضوع نشانگر اهمیت خاص و ویژگی‌های ممتاز زیتون است.

    گفتنی است زیتون سرشار از ترکیبات پلی‌فنور بوده و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن با رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن مقابله کرده و مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:,
  • جملات خنده دار جدید

     این چند روزه بس که با کامپیوتر کار میکنم قاط زدم

    امروز قوری از دستم افتاد کف آشپزخونه کثیف شد

    داشتم دنبال ctrl+z میگشتم :) )

    ————-

    زندگی به من آموخت هر چیز قیمتی دارد

    پنیر مجانی فقط در تله موش یافت می شود !

    ————-

    نبوغ و نقشه هایی که من در فرار کردن از مدرسه داشتم

    مایکل اسکوفیلد توی فرار از زندان نداشت

    من حیف شدم!

    ————-

    توی تاکسى اگه دقیقا جایى که میخواى پیاده شى

    به راننده بگى، ۵۰ متر جلوتر وامیسته!

    ولى اگه ۵۰ متر قبل از مقصد بگى فورا ترمز میگیره !!:|

    ————-

    یه فامیل داریم ۲۸ ساله بیکاره!

    اگه دو سال دیگه بیکار بمونه بازنشسته میشه؟

     

     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:,
  • ۵ راه برای کنار آمدن با اضطراب

     یک راه عالی برای منحرف کردن ذهن از مشغله‌های روزانه این است که افکارمان را روی چیزهای خوب، زیبا و مثبت متمرکز کنیم. به خودتان اجازه خیال‌پردازی و تجسم بهترین‌ اتفاقات را بکنید.

    مردمان - همه آدمها هرازگاهی دچار احساس اضطراب، نگرانی، فشار و استرس می‌شوند. در این مقاله راه‌هایی برای کنترل این احساسات آورده‌ایم:

    ۱. متخصص تمدد اعصاب شوید.

    همه ما فکر می‌کنیم که می‌دانیم چطور باید خودمان را ریلکس کنیم. اما دراز کشیدن جلو تلویزیون یا کامپیوتر ریلکس کردن واقعی نیست. (برحسب چیزی که تماشا می‌کنید یا کاری که انجام می‌دهید، ممکن است حتی فشار عصبیتان را بیشتر هم بکند.) درمورد الکل، موادمخدر یا دخانیات هم همینطور است. شاید به نظر برسد که اضطراب و استرس را تسکین می‌دهد اما این وضعیت ریلکسی کاذب و موقتی است.

    چیزی که بدن واقعاَ به آن نیاز دارد یک تکنیک تمدد اعصاب و ریلکسیشن است -- مثل تنفس عمیق، تای‌چی یا یوگا -- که تاثیر فیزیکی بر مغز داشته باشد. بعنوان‌مثال، تنفس عمیق به ریلکس کردن یک عصب اصلی که از دیافراگم تا مغز کشیده شده است، کمک کرده و پیامی به کل بدن بفرستد که شل شده و آرام گیرد.

    ۲. به اندازه کافی بخوابید، خوب غذا بخورید و ورزش کنید.

    می‌خواهید فکر و بدنتان احساس آرامش کند و برای کنار آمدن با مشکلات زندگی قدرت کافی داشته باشد؟ به اندازه‌ای که بدنتان نیاز دارد بخوابید--نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. خوب غذا بخورید: (به جای تقویت انرژی کوتاه‌مدتی که قند و کافئین می‌دهد) از میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین و حبوبات استفاده کنید تا انرژی طولانی‌مدت داشته باشید. و ورزش کنید تا اکسیژن را به همه سلول‌های بدن برسانید تا مغز و بدنتان بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.
    به ادامه مطلب توجه فرمایید...

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:,
  • رازهای طلایی برای طول عمر بیشتر

     به طور کلی رعایت شیوه های صحیح تغذیه که در پیشگیری از بروز انواع بیماری ها و سرطان ها و پیری زودرس نقش دارند برای افرادی که می خواهند زندگی سالم و طولانی داشته باشند، ضروری است. این شیوه ها عبارتند از:

    ۱- خود و فرزندتان را به خوردن صبحانه عادت دهید، حتی اگر یک میوه یا یک لیوان آب میوه تازه باشد.

    ۲- از خوردن میان وعده های غذایی بین صبحانه و ناهار و ناهار و شام غافل نشوید. سعی کنید در این وعده ها بیشتر از میوه و سبزی، کیک و کلوچه های کم شکر با یک لیوان شیر استفاده کنید.

    ۳- در هنگام گرسنگی، تنقلات نخورید. استفاده از مواد غذایی کم ارزش مثل چیپس و پفک تنها باعث ایجاد عادات غذایی ناسالم می شود و هیچ نقشی جز بر هم زدن رژیم غذایی شما نخواهند داشت.

    ۴- روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

    ۵- از خوردن شام سنگین، حجیم و پرچرب بپرهیزید. خوردن سالاد و سبزی به همراه روغن زیتون را در کنار شام (البته سبک) فراموش نکنید.

    ۶- مصرف گوشت قرمز را به ۲ مرتبه در هفته کاهش دهید و سعی کنید بیشتر از ماهی و مرغ و میگو استفاده کنید.

    ۷- در تهیه غذا به روش صحیح پخت و حفظ موادغذایی توجه کنید. حتماً قبل از طبخ، چربی های زاید گوشت و مرغ را بکنید و بیشتر از روش بخارپز و کباب کردن استفاده کنید.

    ۸- بلافاصله پس از صرف غذا به رختخواب نروید. ۳ ساعت فاصله بین شام و خواب کافی است.

    ۹- از مصرف زیاد نمک خودداری کنید.

    ۱۰- هرگز پس از صرف غذا، چای ننوشید زیرا مانع از جذب آهن می شود.

    ۱۱- به اندازه کافی میوه و سبزی بخورید. خوردن روزانه ۵ واحد میوه و سبزی تازه و متنوع برای داشتن بدن سالم ضروری است.

    ۱۲- مصرف غذاهای آماده حاوی چربی های اشباع و سس را محدود کنید.

    ۱۳- از انجام روزانه نیم ساعت ورزش کوتاهی نکنید.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:,
  • یکم بخندیم!!!!!!

     دیگه کم کم هوا داره سرد میشه

    ازدست دعوا با بابامون سر کولر راحت میشیم

    اما باید خودمونو واسه مسابقات کم و زیاد کردن بخاری آماده کنیم !

    .

    خلاصه ی شرایط و ضوابط گارانتی اجناس در ایران

    به هر دلیلی اگر خراب بشود شامل گارانتی نمی شود !

    .

    جملات طنز

    امروز تو خیابون یکی گول ظاهرمو خورد :(

    من الان دیگه گول ظاهر ندارم :(

    .

    بچه که بودیم وقتی یه نفر میگفت “عزیزم”

    سریع میگفتیم برات پشکل بریزم؟

    بعدشم هار هار میخندیدیم غافل از اینکه رسما خودمون رو به بُز تشبیه کردیم!

    یه همچین بچه های داغونی بودیم :|

    .

    مطالب جدید طنز

    دیدین بعضیها عادتشونه رو چمن که نشستن

    همینجوری چمن هارو میکنن

    اینا یه بز درونم دارن !

    .

    امروز به مامانم گفتم ناهار چی داریم؟

    گفت مروری بر رویدادهای هفته :|

    .

    این همه درس خوندیم بالاخره نفهمیدیم رابطه ی فیثاغورس با کی بود

    قضیه اش چی بوده اصلا

    بالاخره چی شد !؟

    .

    مطالب خنده دار جدید

    یه خردادی هیچ وقت پشت سرشو نگاه نمیکنه

    چون طاقت دیدن غش و ضعف خاطرخواهاشو نداره

    که بعد از رد شدنش حالشون بحرانی میشه !

    .

    به سلامتی همه کسایی که یه روزی یه حلقه ای رو خریدن برای تعهد

    ولی حلقه شون موند و آدمش نموند :|

    .

    خاطرات خنده دار

    یکی از بهترین سرگرمی های ما در دوران کودکی

    این بود که یه متر آهنی برداریم سعی کنیم بیشتر ببریمش بالا طوری که نشکنه !

    به اندازه متراژی که بالا رفته رکورد ثبت میشد

    لذتی داشت در حد PES 2013 !

    .

    جملات خنده دار جدید

    زنبوره اومده نزدیک داداشم که ۱۰ سالشه

    برگشته میگه تورو خدا منو نیش نزن من محصولات شمارو خیلی دوست دارم :|

    .

    هیچی به اندازه داشتن یک رفیق تنبل تر ازخودت

    به ادمیزاد اعتماد به نفس نمیده !

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:,
  • پ نه پ جدید

     ديشب رفتيم استخر، می خواستیم کفشارو تحويل بديم کليد بگیریم، طرف می گه شما هم کفش دارين؟؟

      
     

     

    پـَـَـ نَ پـَـَــــ طرح حرم تا حرم بوده پابرهنه اومديم ثواب ببريم

     

     

     

    شمع های ماشینم سوخته,رفتم تعمیرگاه...میپرسه عوضشون کنم؟؟
    پـَـَـ نَ پـَـَــ
    فوتشون کن تا صد سال زنده باشی

     

     

     

    به دوستم میگم خودکارو بده میگه چیزی میخوای بنویسی؟

     

     

      پـَـَـ نَ پـَـَــــ یه زیر شلواری براش گرفتم میخوام ببینم اندازشه یا نه

     

        مگس نشسته رو برنج به خواهرم میگم: مگـــــــــــــــــس، میگه بکشمش؟؟

     

     پــَـَــــ نَ پــَـــ زشته برنج خالی بخوره یکم خورشت بریز واسش

     

     

     

     

     

    پشه نشسته رو پام داره خونمو می خوره , دستم رو بردم بالا بزنمش یهو داداشم میگه اااا می خوای بکشیش؟!
     
     
    پــ نَ پـَـَـ خونش رو خورده می خوامبزنم پشتش آروغ بزنه ببرم بخوابونمش !!
     
     
    ماشین رو پارک کردم شمارمو گذاشتم زیر برف پاک کن! زنگ زده میگه پراید مال شماست؟
     
     
    میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ بی ام و بقلی مال منه! شماره مو گذاشتم رو پرایده ریا نشه
     
     
     
    اسپری سوسک کش زدم به سوسکه، سوسکه افتاده به پشت دست و پا میزنه...هم خونه ایم اومده میگه داره جون میده..؟
     
     
    پـَـَـ نَ پـَـَــــ قیافه تورو دیده از خنده ریسه رفته
     
     
    سر جلسه امتحان به دختره ميگم سواله 8 چي ميشه؟ميگه تقلب ميخواي؟
     
     
    ميگم پـَـــــــ نَ پــَــــــــ ميخوام ببينم سطح علميت درچه حد با خانواده بيايم خواستگاريت
     
    به بقاله مي گم هزاري بهتر از اين نداري؟ ميگه پاره‌ س؟
     
     
    پَـــ نَ پَـــ، امام توش خوب نيفتاده !
     
     
    از ساق پا تا محدوده ۱۸ قدمو گچ گرفتم، دوستم اومد خونمون عیادت، میپرسه شکسته؟
     
     
    میگم پَــــ نَ پـَـــ رفیقم اورتوپده، یه تعارف زد منم تو رودرواسی موندم
     
    یه جوش اندازه گلابی رو دماغم زده ، دوستم دیده میگه جوشه ؟
     
     
    پـَـَـ نَ پـَـَــــ قسمتهای مهم صورتمو علامت زدم ،تو امتحان میاد.
     
     
    )
    جارو دستم بود داشتم میرفتم اتاقمو جارو بزنم ... عمه ام دید گفت داری میری جارو بزنی؟
     
     
    پَـــ نَ پَـــ زنگ زدم بچه ها بیان قسمت ده هری پاتر رو بسازیم !
     
     
    رفتم حموم داد زدم میگم این آب چرا ســـــــــرده؟!!!! بابام میگه داری دوش میگیری؟
     
     
    میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ دارم تمرین های دوره غواصی رو تو تشت دوره میکنم!
     
     
    میگم مکانیک سیالات 9 شدم...میگه :یعنی افتادی؟؟؟؟
     
     
    میگم پَـــــ نَ پــَـــ استاد گفت دست و بالم تنگه 9اُ بگیر حالا بقیه شم سر ماه میدم !!:
     
     
    میگم دوست پسرم همش شک داره میخوام ازش جدا شم میپرسه به تو؟
     
     
    پـَـَـ نَ پـَـَــــ به نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری ٢سال پیش
     
     
    روز ظهر عاشورا قابلمه به دست افتادیم تو خیابون .دوستم ما رو میبینه می گه:دارین میرین نذری بگیرین؟
     
     
    ميگم پـَـَـ نَ پـَـَـ پسرخاله ام کنسرت هِوی مِتال داره من امشب تو گروهش نوازنده ی قابلمه ام
     
     
    گزارش گر صدا و سیما در حال تهیه گزارش از وضعت کار و اشتغال جوانان...
    سلام شمااز وضعیت کاری جوانان راضی هستین؟؟
    بله...
    -خودتون کجا کار می‌کنید؟؟
    ...- تو گاوداری..!!!
    - کارگر هستین؟؟؟
     
     
    - پَـــ نَ پَـــ...گـاویم...لباس کارگر پوشیدیم میخوایم از بیمه بیکاری استفاده کنیم
     
     
    خربزه خريدم اومدم خونه،خواهرم ميگه خربزه است؟
     
     
    ميگم پَـــ نَ پَـــ هندونه است داره مسخره بازي در مياره
     
     
    تو بیابون داد زدم خدا،صدامو میشنوی؟
     
     
    یه نور از آسمون اومد پایین گفت: پـَــــــــ نَ پَــــــــ نشستم با ابی چای مینوشم.
     
     
    طرف زنگ زده میگه کجایی؟ میگم تو چمران گیر کردم. میگه بزرگراه چمران؟
     
     
    پـَــــــــ نَ پَــــــــ خونه آقامصطفی شام دعوتیم گیردادن نمیزارن بیایم
     
     
    بابابزرگم 98 سالشه ، می گه : وصیت ناممو بنویسم ؟
    پـَـَـ نَ پـَـَــــ بشین یه چشم انداز 20 ساله ی جامع بنویس برا آیندت ، قدر جوونیتم بدون

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:پ نه پ,جدید, خنده بازار,جوک اس ام اس,,
  • آیا می دانید اعصاب چیست؟

     اعصاب چیست ؟ چیزیست که هیچکس ندارد وهمه توقع دارند تو حتما داشته باشي.

    ****

    آیا می‌دانستید که انسانها به جز کودکِ درون یک عدد خر درون هم دارند ! که گاهی زمام امور را به دست می‌گیرد!

    ****

    آیا میدانید بعضی وقتها وجدان مانع ارتکاب گناه نمی شه، فقط گناه رو کوفت آدم می کنه!

     ****

    معلم : 10 تاسيب داريم من 9 تاشو ميخورم ، چند تا سيب ميمونه؟ بچه: همون يكي روهم بردار بخور بدبخت سيب نخورده !


    ****


    هرکس که نداند و نداند که نداند
    در جهل مرکب ابدالدهر بماند
    هرکس که نداند و نخواهد که بداند
    حیف است چنین جانوری زنده بماند !

    ****

    والدین گرامی اینقدر نگین "وقتی ما سن شما بودیم این جورخوب بودیم، اون جورخوب بودیم" مادر بزرگ ها دهن لق تر از چیزین که فکر می کنین !

    ****

    آيا ميدانيد ... قلقلك دادن فرد مبتلا به اسهال مانند شوخى با اسلحه در حالت رگبار است!

    *****

    بچه پررو کیست ؟ موجودی بسیار محترم که حجم حرفهایش از دوبرابر مساحت دهانش نیز بیشتر است!

    ****

    ازدواج یعنی از دست دادن توجه تعداد کثیری از افراد
    و
    بدست آوردن بی توجهی یک فرد !

    ****

    خدایا به خوبان عزت داده ای به بدان ثروت
    نکند ما به تماشای جهان آمده ایم!!؟

    ****

    اینایی که همه چیزو رو دسک تاپ سیو می‌کنن
    همونایی هستن که از راه می‌رسن شلوارشونو پرت می‌کنن گوشه‌ی اتاق !

    ****

    اونی که رفت اگه برگرده از دوست داشتن نیست واسه اینه که بهترشو پیدا نکرده

    ****

    می دونی چرا با ازدواج دین آدم کامل میشه؟
    چون تا قبل ازدواج فکر میکنه دنیا بهشته …!!؟
    اما بعدش به جهنم اعتقاد پیدا میکنه!!!؟؟؟؟

    ****

    تفسیر “یک دقیقه”، از زبان کسی که پشت در توالت منتظر ایستاده
    با کسی که داخل توالت است, نشان می دهد که زمان یک تعریف واحد ندارد

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:دانستنیها,اعصاب,جوک,خنده,,
  • اصلیترین راز موفقیت را بدانید!

     در قلب هر پیشرفت و موفقیت دشواری از رسیدن به خط پایان در مسابقه ماراتن تا دستیابی به بالا‌ترین رده شغلی تا رسیدن به تناسب‌اندام و حفظ آن یک فرایند مغزی دخیل است که به آن می‌گویند؛ شهامت. ما در اینجا با بررسی تحقیقات مختلف و درج نظر متخصصان به شما می‌گوییم که چطور توانایی خود را برای موفق‌شدن افزایش داده و به هر آنچه در زندگی آرزو دارید، دست یابید. 

    یک داستان واقعی...

     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:,
  • رازهای موفقیت

     
    وقتی انگیزه باشد ناممکن وجود ندارد

    اگر راه های کسب درآمد آسان بود همه مردم پولدار بودند اما موضوع این است که شما مثل بقیه مردم نیستید و برای شما که انگیزه دارید هر مانعی از سر راه برداشته می شود.


    بعضی وقتها شانس آهسته در می زند، مواظب باشید

    گاهی وقتها دوستی از روی صداقت به ما پیشنهاد همکاری می دهد و ما آن را یک شوخی فرض می کنیم یا اینکه به خاطر غرور حاضر به صحبت کردن با افراد موفق دور و برمان نیستیم. وقتی اطلاعیه یک دانشگاه مبنی بر پذیرش دانشجو با شرایطی ویژه را نادیده می گیریم یا زمانی که اخبار تلویزیونی از اعطای تسهیلات ویژه بانکی به واجدین شرایط صحبت می کند و در خیلی موارد دیگر ممکن است در حال از دست دادن فرصتی خوب باشیم و باید نتیجه گیری کرد که آماده پذیرش کارآفرینی که نیاز عصر ماست نیستیم.


    اگر انتظار معجزه دارید از شما کاری ساخته نیست

    اگر بخواهید در عرض مدت کوتاهی به همه چیز برسید هیچ پیشرفتی نخواهید کرد و فقط زمانی به جلو می روید که معقول فکر کنید. همیشه در ابتدا روند پولسازی آهسته است ولی وقتی روی غلطک بیفتید این روند تصاعدی می شود. چاره ای نیست می بایستی از همین جایی که هستید شروع کنید. اگر در ابتدای کار پول زیادی به دست نمی آید ولی تجربه و مهارت هایی که به دست می آورید سرمایه ای بزرگ برای شما خواهد شد.


    یاد بگیرید که بزرگ فکر کنید و همه چیز را از بالا بنگرید

    اصطلاحی عامیانه می گوید: "هر کس به اندازه دلش نان می خورد" و این همان بزرگ فکر کردن است. اگر به جای متمرکز شدن بر مسایل و مشکلات فراتر از آنها بیندیشیم یا اینکه کارهای خود را در ابعاد بزرگتری به اجرا درآوریم سهم بیشتری از موفقیت خواهیم داشت.


    ترس از عدم تایید دیگران را از خودتان دور کنید

    اگر مطمئن هستید که حق با شماست روی حرف خود بایستید. این ایستادگی ثبات و شجاعت شما را می رساند و تمرینی برای موفقیت و نفوذ است.


    افکار شما حتی اگر به زبان آورده نشوند روی دیگران تاثیر دارند

    لازم نیست برای اینکه به کسی بفهمانید که دوستش دارید خودتان را تکه تکه کنید یا اینکه به کسی بگویید که از او متنفرید. اگر می خواهید به کسی ابراز علاقه کنید او را در ذهن خود دوست بدارید و حتی در غیاب او هم برایش احترام قائل شوید. مطمئن باشید نیازی نیست به طور خاصی اینها را ابراز کنید.


    می دانید که وقتی فکر می کنید به آخر خط رسیده اید چه اتفاقی افتاده؟

    در چنین مواقعی فکر می کنیم که دنیا به آخر رسیده ولی در واقع دنیا همان دنیاست و ادامه دارد ولی ذهن و روح ما آسیب دیده و تنها کاری که باید بکنیم این است که آنرا ترمیم  کنیم.


    شخصیت هر کسی تحول پذیر است اما تغییرپذیر نیست

    مسلما شما نمی توانید کارکنان یا همکاران خود را تغییر دهید ولی کافیست از آنها بخواهید رفتارهایی را که به شما و کارتان مربوط است فقط در صدد اصلاح رفتار آنان باشید به تغییر شخصیت آنها.


    گاهی هنگام عصبانیت تصمیم بگیرید!

    شاید شنیده باشید یا خوانده باشید که در هنگام عصبانیت تصمیم نگیرید اما بعضی اوقات فقط در موقع عصبانیت می توانید تصمیم درست را بگیرید چرا که در این حالت جرات و جسارت شما چند برابر می شود. بطور مثال اگر با کسی رودربایستی دارید موقعی که از کارش به خشم آمده اید می توانید با کمی کنترل موضوع را مطرح کنید مطمئنا او خواهد فهمید  که علت عصبانیت شما خود اوست.


    در ذهنت یک جایی را برای احساسات محض نگهدار

    نگذار تمام احساسات زیبایی را که در کودکی و نوجوانی داشتی در مواجهه با دنیای خشن واقعیات در تو بمیرند.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:,
  • بهترین ماشینهای جهان

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm 

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

    http://mortezabojari.loxblog.com/cat/44/0/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.htm

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: جمعه 21 مهر 1391برچسب:,
  • دیدنی های امروز

     

     
    دیدار بیل گیتس مدیر شرکت مایکروسافت با فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در پاریس

    بیل گیتس



    دکتر "رابرت لفکوویتز" برنده آمریکایی جایزه نوبل شیمی شادمان از دریافت جایزه

    برنده آمریکایی جایزه نوبل شیمی



    آماده سازی سالن مناظره نامزدهای معاونت رقبای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کنتاکی

    سالن مناظره



    فستیوال بین المللی بالن در آلبوکرک نیومکزیکو

    فستیوال بالن



    آکواریوم باغ وحش هامبورگ

    آکواریوم باغ وحش هامبورگ



    تظاهرات علیه ترور دختر 14 ساله فعال حقوق زنان پاکستانی در شهر لاهور. این دختر از سوی طالبان ترور شد اما جان سالم به در برد

    پاکستان

    پاکستان



    جشن روز ملی تایوان

    جشن روز ملی تایوان



    کارگاه چرم در داکا بنگلادش

    کارگاه چرم

    کارگاه چرم



    خودسوزی یک زندانی سیاسی در آلبانی

    خودسوزی



    mortezabojari.loxblog.com/بدون شرح!

    بدون شرح

    بدون شرح

    بدون شرح

    بدون شرح

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:,
  • آدامس 'جرقه‌ای' و قرص چربی‌سوز نخورید، شیشه دارد

     یک استادیار دانشگاه اعلام کرد: آدامس موسوم به ˈجرقه ایˈ، حاوی مواد مخدر است.

    به گزارش ایرنا، دکتر مسعود حاج رسولی در همایش ˈتبیین ورزشهای بومی و سنتیˈ در تالارˈلاله شهرکرد افزود: این آدامس ها که هم اینک در بازار وجود دارد، دارای عناصر تشکیل دهنده مواد مخدر است. 

    وی با ارائه مقاله ای در این همایش گفت: همچنین قرص های چربی سوز موجود در بازار حاوی مواد مخدرˈشیشهˈ است. 

    به گفته وی، قرص هایی که با عنوان قرص چربی سوز در بازار وجود دارد، حاوی آمفتامین و مت آمفتامین است. 

    این فیزیولوژیست تصریح کرد: آمفتامین و مت آمفتامین با تاثیر بر قسمت کناری غده هیپوتالاموس موجب جلوگیری از گرسنگی می شود و مصرف کننده را دچار بی اشتهایی شدید می کند، به شکلی که ساعتها و حتی روزها اشتها به غذا در فرد به وجود نمی آید. 

    حاج رسولی گفت: تنها راه دوری از چاقی، ورزش کردن است و ورزش بومی و محلی و همگانی بر روی افراد تاثیر مطلوبی دارد. 

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:,
  • نادرترین گربه جهان

     این گربه به دلیل اینکه نیمی از صورتش کاملا مشکلی و نیمی دیگر قهوه ای روشن است به گربه ای با دو چهره متفاوت تبدیل شده است و کاربران نام ونوس ، سیاره ای که دو چهره دارد را برای او انتخاب کردند. به گزارش تکناز و به گفته لسلی لیون، استاد دانشگاه کالیفرنیا بررسی ژنتیک ای گربه نشان داده است که وی یکی از نادرترین حیوانات زمین است.
     
    وی می گوید: داشتن دو نیم رخ کاملا متفاوت بیانگر بهره مندی از دو نون دی.ان.ای متفاوت بوده که این امر یکی از نادرترین اتفاق های این کره خاکی است. در این موجود به نظر می رسد دو جنین متفاوت با هم تلفیق شده اند!
     


     

    البته گربه هایی تورتوسشیل که نژادی از گربه است به حیواناتی اطلاق می شود که دارای پوستی خال خالی هستند. این گربه نیز از این نژاد بوده منتها یک کروموزوم X اضافی هم دارد!

    لیون ادامه میدهد: برای ارائه اطلاعات دقیق تر باید این گربه تحت آزمایش ژنتیک قرار بگیرد که هنوز صاحبش این اجازه را به محققان نداده است. یکی دیگر از راز های این گربه چشم های آبی اوست که توجه محققان را جلب کرده است. به هر حال همه این رازها باعث شده او امروز معروفترین حیوان دنیا باشد.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:,
  • سقوط هواپیمای سینماگران ایرانی در آفریقا

     هواپیمای ملخ دار حامل کارگردان و گروه فیلمبرداری پروژه "فرزند چهارم" به تهیه کنندگی و کارگردانی وحید موساییان دیروز هنگام کار در صحرای کالاهاری در قلب آفریقا دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. بازیگران مطرح این فیلم از جمله مهتاب کرامتی، حامد بهداد، و مهدی هاشمی هستند.

    این سانحه هوايي، باعث تعطيلي يك روزه فرآيند توليد پروژه «فرزند چهارم» در آفريقا شد.


     

    به گزارش فارس، تاکنون حدود 80 درصد از فیلمبرداری فیلم‌ انجام شده و روز گذشته کارگردان و تنی چند از عوامل اصلی فیلم «فرزند چهارم» که این روزها مشغول فیلمبرداری آخرین سکانس‌های مربوط به این فیلم در صحرای ‌کالاری آفریقا هستند، از حادثه سقوط هواپیما جان سالم به در بردند.
     
    گروه تولید «فرزند چهارم» که از حدود یک ماه پیش برای فیلمبرداری صحنه‌های خارج از کشور راهی آفریقا شده بودند، در طی فیلمبرداری صحنه‌های هوایی مربوط به سکانس فینال این فیلم، به دلیل نقص فنی هواپیمای ملخ‌داری که کارگردان و گروه فیلمبرداری را در خود جای داده بود دچار سانحه شدند که خوشبختانه جز برخی جراحات سطحی آسیب عمده‌ای به هیچ یک از اعضای گروه وارد نیامد.

     


     

    وحید موسائیان کارگردان «فرزند چهارم» که خود از سرنشینان هواپیمای فوق بود در توضیح حادثه گفت: روز گذشته هنگام فیلمبرداری پلان‌های مربوط به سکانس آخر فیلم که طی آن قرار بود حامد بهداد با یک هواپیمای ملخ دار به دنبال مهتاب کرامتی و مهدی هاشمی که در صحرا گم شده بودند بیاید هواپیمای حامل کارگردان، فیلمبردار و دستیارش به دلیل از کار افتادن موتور هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه زده و پس از برخورد با یک درخت از حرکت ایستاد.
     
    موسائیان در ادامه گفت: ما روز قبل از این حادثه صحنه‌های مربوط به فرود هواپیمای بهداد و درگیری‌های منجر به تیر خوردن مهدی هاشمی را با استفاده از دو هواپیمایی که در اختیار داشتیم فیلمبرداری کرده و تصمیم داشتیم صحنه‌های مربوط به پلان‌های هوایی را فیلمبرداری کنیم. برای این منظور هنرپیشه‌های اصلی ما در یکی از هواپیماها و گروه فیلمبرداری در هواپیمایی دیگر سوار شده و پرواز کردیم. پس از یک دور فیلمبرداری با تمام شدن نگاتیو، هواپیمای حامل ما بر زمین نشست و پس از برداشتن نگاتیو دوباره به پرواز درآمدیم. نتیجه کار بسیار عالی بود اما در حین برگشت ناگهان ملخ هواپیمای ما از چرخش باز ایستاد و هواپیما با سر به سمت زمین شیرجه رفت.

     

    او ادامه داد: پس از چند لحظه‌ با برخورد دماغه هواپیما به یک درخت از حرکت باز ایستاده و تا به خود آمدیم متوجه شدیم بنزین از در و دیوار هواپیما به سر و رویمان سرازیر شده است. در آن لحظاتی که داخل هواپیمای در هم شکسته و مابین کمربند نجات و صندلی‌ها گیر کرده بودیم تنها نگرانی‌مان انفجار باک هواپیما بود که خوشبختانه به شکل معجزه‌آسایی این اتفاق نیفتاد و پس از چند لحظه توانستیم از هواپیما خارج شده و با هلی‌کوپتری که به دنبال‌مان آمده بود به بیمارستانی در کالاری منتقل شویم.
     
    موسائیان با بیان اینکه خود و دیگر عواملی که درگیر این حادثه بودند جز زخم‌های سطحی آسیب جدی دیگری ندیده‌اند گفت: خوشبختانه پس از گذشت یک روز از این حادثه توانستیم فیلمبرداری را از سر بگیریم. تا این لحظه حدود 80 درصد از کار فیلمبرداری را پشت سر گذاشته‌ایم کما اینکه اگر با برخی موانع مواجه نمی‌شدیم تاکنون فیلمبرداری به پایان رسیده بود.
      
    بنابراین گزارش، فیلمبرداری «فرزند چهارم» تازه ترین ساخته وحید موساییان چندی پیش طی مراسمی با حضور مسعود کیمیایی در پردیس سینمایی ملت تهران آغاز شد. گروه بعد از فیلمبرداری سکانس‌های تهران عازم افریقا شد.
     
    مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی،حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند،ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازیگران اصلی این فیلم هستند.
     
    تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

    نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده : وحید موسائیان/ مجری طرح : محمد حسن نجم/ مدیر تولید : آزیتا موگویی/ پشتیبانی تهیه : محمد پور راد/ مدیر فیلمبرداری : علی محمد قاسمی/ آهنگساز : فریدون شهبازیان/ طراح گریم : سودابه خسروی/ طراح صحنه ولباس: کامیاب امین عشایری/ صدا بردار: محمد شاهوردی/ جانشین تولید : محمد یمینی/ عکاس : علی نیک رفتار/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : مسعود میمی/ مدیر تدارکات : امرالله تجربه/ دستیار تولید : مهرداد زحمتکش/ گروه کارگردانی : علی درخشنده، حجت الله علیپور، خورشید نجم/ دستیار اول فیلمبرداری : همایون قربانی/ اجرای گریم : محمد علی ضرابی/ دستیاران صحنه : وهاب یحیی زاده ، ملودی اسماعیلی/ دستیار صدا : امیر شاهوردی/ گروه فیلمبرداری : حسین رجائی ، رضا سپهری ، سید مرتضی نجفی ، جعفر اصلانی/ گروه تدارکات : محمد حیدرقلی ، امیر  یمینی ، حسن عرب زاده ،حسین  رحیمی/ دستیار لباس : زهرا صمدی/ هماهنگی تولید : سعید علیپور شیرازی /هماهنگی  تولید آفریقا : پژمان هادوی/ مدیر مالی : شهریار کنعانی/ مشاور رسانه‌ای: مینا اکبری / بازیگران: مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی ،حسین محب اهری،  ناصر گیتی جاه ، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد، با حضور افتخاری یاسمین ملک نصر

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 20 مهر 1391برچسب:اخبار,سقوط,هواپیما,هنرمندان,افریقا,فیلم,
  • عکسهای روز جهان

     http://mortezabojari.loxblog.com/

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:,
  • نمایـشگاه پاریـس 2012 و رونـمایی خودروهای برتـر دنیـا

    http://mortezabojari.loxblog.com

    http://mortezabojari.loxblog.com 

    http://mortezabojari.loxblog.comhttp://mortezabojari.loxblog.comhttp://mortezabojari.loxblog.com

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:,
  • پرطرفدارترین خودروهای سال 2013

     پاییز همیشه جذاب ترین فصل برای خرید خودرو محسوب می شود؛ چرا که آغاز سال مدل های خودرو است و کارخانه‌های خودروسازی آخرین مدل های خود را به بازار عرضه می کنند. اما شاید بتوان گفت امسال نسبت به خیلی از سال‌ها خودروهای مطلوب تری پا به عرصه می گذارند.
    برخی از خودرو هایی که به نقل از نشریه فوربس بیشتر از همه برایشان لحظه شماری می شود در زیر مشاهده کنید:
    فورد فیوژن – قیمت پیش بینی شده: ۲۲ تا ۳۰ هزار دلار


     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:,
  • قیمت جدید محصولات 3 خودروساز به روایت سازمان حمایت

     

    قیمت جدید محصولات 3 خودروساز به روایت سازمان حمایت
    ردیف نام شرکت نام محصول واحد قیمت مصرف کننده تاریخ اعلام قیمت
    1 پارس خودرو تندر 90 مدلE2LP دوگانه سوز دستگاه 230.400.000 91.07.12
    2 پارس خودرو تندر 90 مدلE2LP دستگاه 210.500.000 91.07.12
    3 پارس خودرو مگان 2000CC اتوماتیک دستگاه 446.600.000 91.07.12
    4 پارس خودرو مگان 1600CC لوکس دستگاه 386.100.000 91.07.12
    5 پارس خودرو تیانا مدل MID دستگاه 743.500.000 91.07.12
    6 پارس خودرو مگان معمولی 1600CC دستگاه 354.600.000 91.07.12
    7 پارس خودرو مگان 2000 دنده‌ای دستگاه 403.900.000 91.07.12
    8 پارس خودرو تندر 90 مدل E1+CP با ایربگ دستگاه 181.100.000 91.07.12
    9 پارس خودرو قشقایی مدل HIGHT دستگاه 657.600.000 91.07.12
    10 پارس خودرو قشقایی مدل MID دستگاه 622.200.000 91.07.12
    11 پارس خودرو تیانامدل HIGHT دستگاه 804.100.000 91.07.12
    12 سایپا SL-131 دستگاه

    115.400.000

    91.07.12
    13 سایپا SL-132 دستگاه 116.600.000 91.07.12
    14 سایپا SL-111 دستگاه 117.800.000 91.07.12
    15 سایپا SL-141 دستگاه 109.300.000 91.07.12
    16 سایپا ریو دستگاه 177.500.000 91.07.12
    17 سایپا تیبا دستگاه 154.300.000 91.07.12
    18 مدیران خودرو MVM سه سیلندر دستگاه 123.900.000 91.07.12
    19 مدیران خودرو MVM چهار سیلندر دستگاه 136.850.000 91.07.12
    20 مدیران خودرو MVM اتومماتیک دستگاه 136.740.000 91.07.12
    21 مدیران خودرو MVM 530 دستگاه 283.200.000 91.07.12
    22 مدیران خودرو تیگو (X33) دستگاه 416.400.000 91.07.12
    23 مدیران خودرو MVM 315 دستگاه 226.800.000 91.07.12

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:,
  • کشف پروانه ای عجیب

     وقتی دکتر آرتور این تصویر عجیب و غریب را بر روی صفحه فیس بوک خود منتشر کرد ، همه بینندگان از دیدن این موجود عجیب شوکه شدند و فکر می کردن این عکس جعلی و یا فتوشاپ باشد اما در واقع این موجود عجیب یک پروانه واقعی بود.که به سختی می توان تشخیص داد.

    http://mortezabojari.loxblog.com

    این پروانه زیبا که در ونزوئلا کشف شده است هنوز نام علمی ندارد.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:,
  • افتتاح مجلل ترین هتل 5 ستاره ایران

     هتل مجلل درویشی با 5 ستاره تاپ در شهر مشهد توسط بخش خصوصی درحالی ساخته و در هفته گردشگری به صورت رسمی افتتاح شد که کارشناسان هتلداری، این هتل را سودآور نمی دانند.

     هتل مجلل درویشی در حاشیه خیابان امام رضا(ع) قرار دارد که با بیست طبقه، مرتفع ترین مرکز اقامتی و تنها هتل آتریوم (هتل با فضای باز میانی) در شرق کشور است. این هتل در چند روز اخیر با تبلیغات مختلف سعی کرده توجه گردشگران را به سمت خود جلب کند. تبلیغاتی که حتی باعث شد این هتل از سوی معاون گردشگری کشور در هفته گردشگری به رغم شروع به کار آن، افتتاح رسمی شود.
     
    واژه مجلل از آن جهت به این هتل اطلاق شده که دارای 5 رستوران و اتاقهای مختلف است. رستوران هایی که هر یک منوی جداگانه ای برای مشتریان خود دارد. در یکی از این رستوران ها، غذای مراکشی سرو می شود و در دیگری که رستوران برکه نام دارد، مشتریان اکنون از آن به عنوان چایخانه استفاده می کنند اما در آینده می توانند همانجا ماهیگیری کرده و آن را به هفت مدل مختلف سرو کنند.
     
     
    اتاقهای آن نیز از شبی 185 هزار تومان برای یک نفر قیمت دارد تا شبی دو میلیون تومان. اتاقهای لوکس این هتل به این دلیل گران هستد که مسافر می تواند از تمام خدمات هتل حتی ترانسفر به صورت رایگان استفاده کند ضمن اینکه در این اتاقها که سوئیتهای 70 متری پنت هاوس هستند، سونای خشک، وسایل الکترونیکی، کامپیوتر و فکس نیز وجود دارد.
     
    دوبلکس های ملل نیز عنوان اتاقهای دیگر این هتل است که اکنون تا 95 درصد پیشرفت داشته و تا یکی دو ماه آینده برای پذیرایی از مهمانان خارجی بهره برداری می شود این اتاقها با سبک و معماری کشورهایی از جمله مصر، هند و چین ساخته شده است.
     
    محسن درویشی یکی از مدیران این هتل در مراسم اهدای لوح بهره برداری هتل، با اعلام اینکه ساخت هتل بیش از 8 سال طول کشیده است گفت: این مجموعه دارای وسعتی درحدود 3350 متر با زیربنای 30هزار مترمربع در 22 طبقه با ظرفیت 220 اتاق و 500 تخت ساخته شده است که با آغاز بهره برداری آن برای بیش از 300 نفر شغل ایجاد کرده است.در ساخت این هتل از 25 هزار شیشه‌ جذب انرژی خورشیدی و همچنین سیستم BMS برای کنترل فنی هوشمند و سیستم‌های ضدحریق و ایمنی استفاده شده است.
     
     
    منظور درویشی از سیستم BMS این است که این سیستم هوشمند باعث می شود تا هر مشکلی در حوزه الکترونیکی هتل حتی اگر سوختگی برق یک لامپ در یک اتاق اتفاق بیفتد، توسط کامپیوتر به متصدی مربوطه اطلاع داده می شود این سیستم اکنون در کمتر هتلی مورد استفاده قرار می گیرد.
     
    با همه این امکانات، هتل درویشی مشهد که توسط یکی از ملاکان و طلافروشان مطرح شهر مشهد ساخته شده است به باور کارشناسان هتلداری سودده نیست. مالک این هتل نیز اذعان می کند برای هتلی که برای ساخت آن تنها 11 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی استفاده کرده است، سوددهی اهمیتی ندارد.
     
    علی درویشی، سرمایه گذار هتل در میان بهت خبرنگارانی که با وی نشست خبری داشتند، گفت: من احساس می کردم که زائران شهر مشهد مکان اقامتی مناسبی در اختیار نداشتند به همین دلیل درصدد ساخت یک مرکز اقامتی متناسب با شان آنها برآمدم.
     
     
    وی با اعلام اینکه در نظر دارم اداره این هتل به سبک شرعی و اسلامی انجام شود ادامه داد: از سرمایه خود و طلایی که زمانی گرمی چهار هزار تومان بود برای ساخت این هتل استفاده کرده ام و اکنون با علاقه تمام آن را به بهره برداری رسانده ام بنابراین فکر سوددهی آن را نکرده ام.
     
    این هتل که در بسیاری از بخشهای معماری آن، المان های عربی به کار رفته، به گفته سرمایه گذار هتل، از طراحی نئوکلاسیک استفاده شده است که هم کلاسیک است و هم مدرن بنابراین وی معتقد است که این هتل عربی نیست!
     
     
    با همه این امکانات برخی از هتلداران و کارشناسان هتلداری که برای مراسم افتتاح به هتل درویشی آمده بودند، به خبرنگار مهر گفتند که این هتل سود ده نخواهد بود چون قیمت برخی از اتاقهای آن خیلی گران است و تنها عده خاصی مشتری آن هستند بنابراین تنها درصورتی می توانند همیشه مسافر داشته باشند که تبلیغ خوبی برای آن عده انجام داده باشند و هر بار خدمات متفاوتی به آن عرضه کنند وگرنه این هتل بعد از مدتی یا مشتری خود را از دست می دهد و یا یک عده مشتری ثابت خواهد داشت.
     
     
    از سوی دیگر به باور این کارشناسان هتلداری، هتل ساخته شده کاملا نمادهای عربی دارد و در برخی از المان ها مانند سازه لوستری که در وسط لابی قرار گرفته یک نماد کارهای تجاری است و برای یک هتل کارائی ندارد پس اگر روی نمادهای ایرانی بیشتر از نمادهای عربی تکیه می شد شاید زیباتر به نظر می رسید آن هنگام بود که می توانستیم بگوییم این هتل یک هتل مجلل ایرانی است.
     
    برخی دیگر از آنها معتقدند که در شهر مشهد به اندازه کافی هتل لوکس و مجلل وجود دارد بنابراین اگر قرار باشد این هتل به سوددهی برسد یا باید مشتری آنها را از آن خود کند و یا مدت زمان زیادی را برای سوددهی از دست بدهد.
     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:,
  • گشنمه چی بخورم؟؟؟!!!

    http://mortezabojari.loxblog.comhttp://mortezabojari.loxblog.com

    http://mortezabojari.loxblog.com 

    http://mortezabojari.loxblog.com

    http://mortezabojari.loxblog.com

    http://mortezabojari.loxblog.com

     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:,
  • عکس تاریخی

     به این عکس تاریخی خوب نگاه کنید.

     اینجا جلوی سفارت انگلیس
     در سال ۱۹۲۱ میلادی( ۱۳۰۰ شمسی) در تهران است.
    به خاطر فشار رضا شاه ، اینها به این صورت برای گرفتن ویزا در جلوی سفارت انگلیس هر روز جمع می‌شدند
    تا به انگلیس پناهنده شوند.
    منبع کتب تاریخ معاصر سیاست المان در شرق.
    http://mortezabojari.loxblog.com

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:,
  • چیز چیست ؟! 

     چیز چیست ؟! 

    کلمه ایست شگفت انگیز در زبان فارسی که میتواند جایگزین تمـــام کلمات دیگر شود :))
     
    اعتراف میکنم دوره دبستان امتحان جغرافی داشتیم یه سوالش این بود: تنها قمر کره زمین؟ من هم با اطمینان کامل نوشتم قمر بنی هاشم!!!
     
    همچین میگن چوب خدا صدا نداره انگار بقیه چوبا اکو به خودشون وصل کردن ترانه های درخواستی پخش میکنن !
     
    من نمیدونم این درس خوندن چی داره که تا میری دو کلمه درس بخونی حتی خاطرات دوران مهد کودک اونم با وضوح hd یادِ آدم میاد !
     
    20ساله دارم درس میخونم هنوز نفهمیدم افلاطون و ارسطو و سقراط کدومشون شاگرد کدومشون بودن
     
    همیشه تو بحث های ایرانی آخرش که میرسه همه برا خودشون تاسف می خورن بعد یهو یکی میگه: آقا اصن هرچی سرمون بیاد حقمونه.... بعد میرن شام میخورن
     
    بابام داشت به دوستش شنا یاد میداد 
    گفت حالا پاهای عقبتو تکون بده... 
    من :| 
    دوست بابام :| 
    بابام :)))))) 
    اصن یه وضی
     
    مورچه هه رو انداختم تو بشقاب بیسکوییت ویفر. تکون نمی خوره. فک کنم از خوشالی سکته کرده!!
     
    یارو پست زده درباره دریاچه ارومیه نوشته: 
    (بیایید برویم گریه کنیم و با اشکهایمان دریاچه ارومیه را زنده کنیم)
    گلین گئداخ آغلییاخ، اورمو گؤلون دولدوراخ 
    زیرش یارو کامنت گذاشته: آی بری باخ بری باخ!!! 
    ای تو روحت 
     
    مادر‌بزرگ نود ساله ام ویدیوی کامران و هومن دیده میگه این زن و شوهر چقد به هم میان
     
    بارالها ! مرسی که مرا در کره شمالی یا افریقای جنوبی نیافریدی ! خیلی مردی 
    ولی چرا ویلا ندادی ؟ کنار دریا ندادی ؟ توی کالیفرنیا؟ هان ؟ 
    آیا به راستی , این نقض آشکار کنوانسیون حقوق بشر نیس ؟؟؟ هس
     
    یک ژانر دخترهای امروزی هم هستند که آشپزیشون افتضاحه، دست پختشون رو اگه سگ بخوره، اسهال خونی میگیره. ولی به کمک پنیر پیتزا ماست مالی میکنند
     
    بعد از موفقیت کتاب "دا" که حاوی خاطراتی از جنگ تحمیلی بود به زودی کتاب "گا" ویژه ی دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد به چاپ خواهد رسید...=)))
     
     
    حالا از دلار که بگذریم یکم !! 
    چند شب پیش اخبار 20:30 شبکه دو پخش کرد ! 
    سه سال پیش 3تا گور خر کمیاب ایرانی رو تو خراسان بردن تو قرنطینه که زاد و ولد کنن تا نسلشون منقرض نشه ! بعد از 3 سال فهمیدن که هر 3تا ماده بودن !!!! 
    دیگه حمله اتمی جوابگو نیست، بی زحمت یکی خورشید رو خاموش کنه
     
    چگونه بفهمیم دوستمان در یاهو مسنجر(مخفی) Invisible است؟ 
    هیچی دیگه انقد پی ام بده buzz بزن تا طرف بگه نمودی مارو چی میگی؟
     
    شب اول قبر به یارو میگن امام اولت کیه؟میگه : امام خمینی میگن احمق امام علی(ع)..! یارو میگه: به قرآن فکر کردم از کمیته امداد اومدین
     
    روی صحبتم با اون بچه‌ی ۱۵ سالست که توفیسبوک استاتوس زده 
    "زندگی‌ چرا انقد منو خسته میکنی‌"، 
    چی‌ شده؟ باز مامانت فرستادتت نون بگیری؟ گوزو ! :
     
     
    عزیز من, 
    برادر من، 
    داداش من، 
    بی شعوری که آبنبات چوبی می سازی وسطش آدامس نمیذاری با شمااااا هستمم 
    45 ساعته لیس زدم این لعنتی رو به عشق اون آدامسه ! 
    آدامس نبود وسطش. 
    این درسته؟ 
    آدمی تو ؟ 
    شرف داری تو ؟ 
    یعنی امشب سرتو راحت میذاری زمین میخابی ؟اره ؟؟؟
     
     
    پدر: ... غلط می کنی دختر! 
    وایسا بری خونه شوهر بعد هر غلطی دلت خواست بکن!!! 
    شوهر: غلط می کنی زن! فکر کردی اینجا خونه باباته هر غلطی دلت خواست بکنی؟!!
     
     
    مردم میگن که نوشیدن شیر شما رو قویتر میکنه, 5 لیوان شیر بخورین و ببینین که آیا میتونین دیوار رو جا به جا کنین؟ 
    نمیتونین؟ 
    حالا 1 لیوان ویسکی بخورین! 
    دیوار خودش واستون جا به جا میشه :))
     
    شماها دوست دختر پسرا یا اونایی که تازه ازدواج کردید .. 
    لااقل تو تاکسی بیخیال ِهم شید ... 
    با تشکر . 
    :| 
    چرا سایز نیمکت‌های مدرسه از اول دبستان تا پیش دانشگاهی تغییر نمی‌کنه ؟!! به‌خدا بچه‌ها رشد می‌کنن
     
     
    یادش به خیر پارسال پاییز دسته جمعی رفته بودیم نیـــویــورک 
     
    یک سال بعد، آواز دسته جمعی مموتی، مشایی و صد و شصت نفر دیگر - پشت نیسان وانت - جاده شمال
     
    سوار تاکسی بودم یه خانومی موهاشو زرد کرده بود رنگ خردل، خواست پیاده شه گف پول ندارم 
     
    راننده گف پول داری موتو بکنی رنگ عنت ، به ما که رسید پول نداری
     
    بچه ها کسی از آیفون 5 سر در میاره؟ کمک کنید. 
    چسی جدید
     
    رفتم از عابربانک پول بگیریم میگه : وجه نقد موجود نیست. بعد مینویسه درخواست دیگری دارید؟!... آره 4 تا جوک بگو بخندیم!!!!!!!!
     
    از کلید محترم “پ” در کیبورد میخواهیم یه جا رو مشخص کنه واسه 
     
    خودش و همیشه همونجا بتمرگه که تو هر کامپیوتری جاش عوض نشه !!
     
    روایت داریم توالت های جهنم : 
    فقط شیر آب جوش داره ... 
    دم پایی همیشه خیس هستش ... 
    شلنگشم همیشه رو زمین افتاده ... 
    تازه فرشته عذاب پشت در واستاده هی در میزنی میگی زود بیا بیرون و نمیذاره کارتو بکنی
     
    این آمریکای جهانخوار پس چرا جهان رو نمیخوره راحت شیم؟
     
    کمپوت باز کردیم بخوریم ، به مامانم میگم : مامان فکر کنم مزش عوض شده …میگه : آره 
    میگم : بریزمش دور ؟ 
    میگه : نه بزار تو یخچال بابات میاد میخوره!!
     
    بچه که بودیم وقت فیلم دیدن کنترل ویدیو دست پدرم بود اونم تا فاصله مرد و زن از یه گوسفند کمتر میشد میزد میرفت جلـــو.. 
    یعنی تایتانیکو تو بیس دقیقه دیدیم
     
     
    با این قیمت دلار . . . 
    دیگه عاشق شدن،ناز کشیدن فایده نداره../ 
    وقتی ای دل به گیسوی پریشون میرسی خودتو نگه دار،/به چشمون غزل خون میرسی خودتو نگه دار:))))
     
     
    برق رو خاموششش کنید (گریه حضار) 
    یه ذکر مصیبت میگم و صحنه رو ترک میکنم : " دلار "... 
    حالا همه باهم 
    دلـــــــــــــــــــــار جـــــــــــــــــــــــان.. 
    دلــــــــــــــــــــــار جــــــــــــــــــــــان... 
    هق هق هق هق...ابرفرضی صداش بزن. 
    صدای عقبی ها نمیاد صداش بزنننننننننننننننننننن
     
    من یبار جوگیر شدم سی‌دی شجریان خریدم، صبح از خونه راه افتادم گذاشتم، رسیدم شرکت هنوز شروع نکرده بود به خوندن،:|
     
    جایزه نوبل شیمی به دکتر محمود احمدی نژاد تحویل داده شد!!! 
    به خاطر تبدیل واحد ریال به پهن :|
     
     
    ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﺯﻧﮓ ﻣﯿﺰﻧﻢ ﭼﯿﻦ، ﺍﻭﻥ ﯾﺎﺭﻭ ﮐﻪ ﮔﻮﺷﯽ ﺭﻭ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ 
    ﮔﻔﺖ 你好 ﻣﻦ ﻣﯿﮕﻢ 陰莖 ﮔﻮﺷﯽ ﺭﻭ ﻗﻄﻊ ﻣﯿﮑﻨﻢ . 
    ﺑﻔﻬﻤﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺩﺳﺖ ﮐﯿﻪ ﻭ ﻣﺎ ﺧﺮ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺟﻨﺲ ﻫﺎﯼ ﺑﻨﺠﻠﺸﻮ 
    ﺑﻨﺪﺍﺯﻩ ﺑﻬﻤﻮﻥ . 
    ﻣﺮﺗﯿﮑﻪ ﮐﻤﻮﻧﯿﺴﺖ :|
     
    تا حالا دقت کردی تو فیلمای ایرانی همیشه وقتی طرف میفهمه بچه دار نمیشه بچه ها از ماشینای بغلی و عقبی و جلویی باهاش بای بای میکنن!
     
     
    یارو میره پاتایا تایلند، 
     
    میخواسته سوار اتوبوس بشه؛ 
    مامور اتوبوس بهش میگه: a ticket 
     
    یارو: چی چی؟ 
    مامور اتوبوس دوباره: a ticket 
     
    یارو: من که نفهمیدم چی گفتی اما محض احتیاط مادرتو ... !! 
     
    مامور اتوبوس:هوی؛ منو میگی؟؟ الان مادرتو .... 
     
    شخص سومی از راه میرسه ومیگه:آقایون چرا دعوا میکنین؟ 
    خوبیت نداره مملکت غریبه !!! صلوات برستین 
     
    کل اتوبوس: 
    اللـــهـــــم صـــــلی عـــــــــلــی مــحمــــــــد و آل مـــــــحمـــــ ـــد !!!  
     
     
    رفتم یوگا اسم بنویسم 
    شک داشتم که حوصلم میشه برم یا نه ! 
    یارو گفت میای کلاس ملافه و بالشم بیار ؛ 
    فهمیدم همون ورزشیه که یه عمر دنبالش بودم …
     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:,
  • مصاحبه شغلی

     مصاحبه شغلی

     
    در پایان مصاحبه شغلی برای استخدام در شركتی، مدیر منابع انسانی شركت از مهندس جوان صفر كیلومتر ام آی تی پرسید: « برای شروع كار، حقوق مورد انتظار شما چیست؟»
     
    مهندس گفت: «حدود 75000 دلار در سال، بسته به اینكه چه مزایایی داده شود.»
     
    مدیر منابع انسانی گفت: «خب، نظر شما درباره 5 هفته تعطیلی، 14 روز تعطیلی با حقوق، بیمه كامل درمانی و حقوق بازنشستگی ویژه و خودروی شیك و مدل بالا چیست؟»
     
    مهندس جوان از جا پرید و با تعجب پرسید: «شوخی می‌كنید؟ »
     
    مدیر منابع انسانی گفت: «بله، اما یادت باشه اول تو شروع كردی.
     
     
     
    ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- 
    كارمند تازه وارد
     
    مردی به استخدام یك شركت بزرگ درآمد. در اولین روز كار خود، با كافه تریا تماس گرفت و فریاد زد: «یك فنجان قهوه برای من بیاورید.»
     
    صدایی از آن طرف پاسخ داد: «شماره داخلی را اشتباه گرفته ای. می دانی تو با كی داری حرف می ‌زنی؟»
     
    كارمند تازه وارد گفت: «نه»
     
    صدای آن طرف گفت: «من مدیر اجرایی شركت هستم، احمق.»
     
    مرد تازه وارد با لحنی حق به جانب گفت: «و تو میدانی با كی حرف میزنی، بیچاره.»
     
    مدیر اجرایی گفت: «نه»
     
    كارمند تازه وارد گفت: «خوبه» و سریع گوشی را گذاشت.
     
     
    ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- 
    اشتباه موردی
     
    كارمندی به دفتر رئیس خود می‌رود و می‌گوید: «معنی این چیست؟ شما 200 دلار كمتر از چیزی كه توافق كرده بودیم به من پرداخت كردید.»
     
    رئیس پاسخ می دهد: «خودم می‌دانم، اما ماه گذشته كه 200 دلار بیشتر به تو پرداخت كردم هیچ شكایتی نكردی.»
     
    كارمند با حاضر جوابی پاسخ می دهد: «درسته، من معمولا از اشتباه های موردی می گذرم اما وقتی تکرار می شود وظیفه خود می دانم به شما گزارش كنم.»
     
     
    ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- 
    زندگی پس از مرگ
     
    رئیس: شما به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارید؟
     
    كارمند: بله!
     
    رئیس: خوب است. چون ساعتی پیش پدربزرگتان به اینجا آمده و می‌خواهد شما را ببیند،
     
    همان که دیروز برای شركت در مراسم تشییع جنازه اش مرخصی گرفته بودید.
     
     
    ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- 
    تصمیم قاطع مدیریتی
     
    روزی مدیر یكی از شركت های بزرگ در حالیكه به سمت دفتر كارش می رفت چشمش به جوانی افتاد كه در راهرو ایستاده بود و به اطراف خود نگاه میكرد.
     
    جلو رفت و از او پرسید: «شما ماهانه چقدر حقوق دریافت می‌كنی؟»
     
    جوان با تعجب جواب داد: «ماهی 2000 دلار.»
     
    مدیر با نگاهی آشفته دست به جیب شد و از كیف پول خود 6000 دلار را در آورده و به جوان داد و به او گفت: «این حقوق سه ماه تو، برو و دیگر اینجا پیدایت نشود، تو اخراجی !
     
    ما به كارمندان خود حقوق می‌دهیم كه كار كنند نه اینكه یكجا بایستند و بیكار به اطراف نگاه كنند.»
     
    جوان با خوشحالی از جا جهید و به سرعت دور شد. مدیر از كارمند دیگری كه در نزدیكیش بود پرسید: «آن جوان كارمند كدام قسمت بود؟»
     
    كارمند با تعجب از رفتار مدیر خود به او جواب داد: «او پیك پیتزا فروشی بود كه برای كاركنان پیتزا آورده بود.»
     
     
     
    نکته
     
    برخی از مدیران حتی كاركنان خود را در طول دوره مدیریت خود ندیده و آنها را نمی‌شناسند. ولی در برخی از مواقع تصمیمات خیلی مهمی را در باره آنها گرفته و اجرا می‌كنند.
     
     
     
     
    ------------ --------- --------- --------- --------- --------- --------- --------- 
    زنگ تفریح
     
    مردی به یك مغازه فروش حیوانات رفت و درخواست یك طوطی كرد. صاحب فروشگاه به سه طوطی خوش چهره اشاره كرد و گفت: «طوطی سمت چپ ۵۰۰ دلار است.»
     
    مشتری: «چرا این طوطی اینقدر گران است؟»
     
    صاحب فروشگاه: «این طوطی توانایی انجام تحقیقات علمی و فنی را دارد.»
     
    مشتری: «قیمت طوطی وسطی چقدر است؟‌
     
    صاحب فروشگاه: طوطی وسطی ۱۰۰۰ دلار است. برای اینكه این طوطی توانایی نوشتن مقاله ای كه در هر مسابقه ای پیروز شود را دارد.»
     
    و سرانجام مشتری از طوطی سوم پرسید و صاحب فروشگاه گفت: «‌ ۴۰۰۰ دلار.»
     
    مشتری: «این طوطی چه كاری می تواند انجام دهد؟»
     
    صاحب فروشگاه جواب داد:‌ «صادقانه بگویم من چیز خاصی از این طوطی ندیدم ولی دو طوطی دیگر او را مدیر صدا می زنند.»
     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:,
  • تا کی کشم جفای تو?

    تا کی کشم جفای تو؟ این نیز بگذرد
    بسیار شد بلای تو، این نیز بگذرد
    عمرم گذشت و یک نفسم بیشتر نماند
    خوش باش کز جفای تو، این نیز بگذرد
    آیی و بگذری به من و باز ننگری
    ای جان من فدای تو، این نیز بگذرد
    هر کس رسید از تو به مقصود و این گدا
    محروم از عطای تو، این نیز بگذرد
    ای دوست، تو مرا همه دشنام می‌دهی
    من می‌کنم، دعای تو، این نیز بگذرد
    آیم به درگهت، نگذاری که بگذرم
    پیرامن سرای تو، این نیز بگذرد
    آمدم دلم به کوی تو، نومید بازگشت
    نشنید مرحبای تو، این نیز بگذرد
    بگذشت آنکه دوست همی داشتی مرا
    دیگر شده است رای تو، این نیز بگذرد
    تا کی کشد عراقی مسکین جفای تو؟
    بگذشت چون جفای تو، این نیز بگذرد

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:,
  • جملات زیبا از بزرگان

    کلماتی که از دهانتان بیرون می آیند ، ویترین فروشگاه شعور شماست . . .


    یک انسان منفی به دنبال مشکل است در هر فرصت

    و یک انسان مثبت به دنبال فرصت است در هر مشکل . . .

    از فشار زندگی نترسید

    به یاد داشته باشید

    فشار ، توده زغال سنگ را به الماس تبدیل میکند . . .

    بقیه جملات را در ادامه مطلب دنبال کنید....

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:جملات,زیبا,
  • حاصل عمر گابریل گارسیا مارکز در 15 جمله

     در 15 سالگی آموختم كه مادران از همه بهتر می‌ دانند ، و گاهی اوقات پدران هم .

    در 20 سالگی یاد گرفتم كه كار خلاف فایده‌ ای ندارد ، حتی اگر با مهارت انجام شود .

    در 25 سالگی دانستم كه یك نوزاد ، مادر را از داشتن یك روز هشت ساعته و پدر را از داشتن یك شب هشت ساعته ، محروم می‌ كند .

    در 30 سالگی پی بردم كه قدرت ، جاذبه مرد است و جاذبه ، قدرت زن .

    در 35 سالگی متوجه شدم كه آینده چیزی نیست كه انسان به ارث ببرد ؛ بلكه چیزی است كه خود می‌ سازد .

    در 40 سالگی آموختم كه رمز خوشبخت زیستن ، در آن نیست كه كاری را كه دوست داریم انجام دهیم ؛ بلكه در این است كه كاری را كه انجام می‌ دهیم ، دوست داشته باشیم .

    در 45 سالگی یاد گرفتم كه 10 درصد از زندگی ، چیزهایی است كه برای انسان اتفاق می‌ افتد و 90 درصد آن است كه چگونه نسبت به آن واكنش نشان می‌ دهند .

    در 50 سالگی پی بردم كه كتاب بهترین دوست انسان و پیروی كوركورانه بدترین دشمن وی است . 

    در 55 سالگی پی بردم كه تصمیمات كوچك را باید با مغز گرفت و تصمیمات بزرگ را با قلب .

    در 60 سالگی متوجه شدم كه بدون عشق می‌ توان ایثار كرد ، اما بدون ایثار هرگز نمی توان عشق ورزید .

    در 65 سالگی آموختم كه انسان برای لذت بردن از عمری دراز ، باید بعد از خوردن آنچه لازم است ، آنچه را نیز كه میل دارد ، بخورد .

    در 70 سالگی یاد گرفتم كه زندگی مساله در اختیار داشتن كارت‌ های خوب نیست ؛ بلكه خوب بازی كردن با كارت‌ های بد است .

    در 75 سالگی دانستم كه انسان تا وقتی فكر می‌ كند نارس است ، به رشد وكمال خود ادامه می‌ دهد و به محض آنكه گمان كرد رسیده شده است ، دچار آفت می‌ شود .

    در 80 سالگی پی بردم كه دوست داشتن و مورد محبت قرار گرفتن بزرگترین لذت دنیا است .

    در 85 سالگی دریافتم كه همانا زندگی زیباست .

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:جملات زیبا, حاصل عمر گابریل گارسیا مارکز در 15 جمله,
  • خانم خواننده ای که الگوی دختر اوباما ست!

    باراك اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا بیانسه را به عنوان بهترین الگوی دخترش ستود.
    باراك اوباما در مراسم جمع آوری كمك برای انتخابات پیش روی آمریكا كه بیانسه و شوهرش جی زی مجریان برنامه بودند این سخنان را بیان كرد.
    باید اشاره کرد این زوج 4 میلیون دلار به برناامه انتخاباتی باراك اوباما كمك مالی كرده اند.

    خانم خواننده ای که الگوی دختر اوباما ست! + عکس

    بیانسه از هنرمندان معروف آمریکا است. در آغاز به خاطر اینکه خواننده اول گروه دستینیزجایلد بود مشهور شد. پس از یک دوره از کارهای موفقیت آمیز با گروه بیانسه، آلبوم خود را به نام «دیوانه‌وار در عشق» (crazy in love) وارد بازار کرد. این آلبوم تبدیل به یکی از بزرگترین آلبوم‌های آن سال شد و بیانسه برای آن ۵ جایزه گرمی به دست آورد. آلبوم دوم بیانسه به نام B'day (روز تولد) همزمان با تولد ۲۵ سالگی او وارد بازار شد و دلیل این نام‌گذاری نیز همین است.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
  • نشان دادن تصویر فرشته كذب است

    اخیراً ویدیویی در برخی سایتهای اینترنتی منتشر شده كه منتشر كننده آن مدعی است در آن عكس یك فرشته بر بام خانه خدا دیده می شود.
    مهر نوشت :

    مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی با اشاره به اینكه تنها افرادی چون حضرت مریم(س)، حضرت ابراهیم(ع) و پیامبر اكرم(ص) در عالم ماده می‌توانند فرشته‌ای كه مجرد است را مشاهده كنند، گفت: هیچ عكس و شكلی از فرشته قابل تصور نیست و نشان دادن عكس و تصویر از فرشته كاملاً كذب است.

    حجت الاسلام حسین علوی مهر مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی در مورد صحت و سقم چنین ادعاهایی و اینكه آیا فرشته بر انسان ظاهر می‌شود گفت: تا كنون این همه زائر به خانه خدا و مسجدالحرام مشرف شده‌اند ولی چنین ادعایی كه فرشته‌ای را بالای خانه خدا مشاهده كرده‌اند مطرح نشده است.




     
    وی افزود:

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
  • اولین بمب اتمی جهان کی و در کجا آزمایش شد؟

    خلاصه ماجرا

    ۱۶ ژوییه سال ۱۹۴۵ میلادی ایالات متحده نخستین بمب اتمی جهان را آزمایش کرد. این آزمایش به صورت بسیار محرمانه در منطقه آلاموگوردو در بیابان نیومکزیکو در ۳۵۰ کیلومتری لس آلاموس انجام شد. بزرگترین دانشمندان هسته ای ، اوپنهایمر ، چادویک ، فریش ، لاورنس در یک پناهگاه بتنی در فاصله ۸ کیلومتری «نقطه صفر» محل انفجار ناظر بر انجام این آزمایش بودند. نزدیکترین منطقه مسکونی ۳۵ کیلومتر با محل آزمایش فاصله داشت.

    بمب اتم

     


     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
  • پروفسور مجید سمیعی کیست ؟

     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:پروفسور,مجبدسمیع,جراح,مغزواعصاب,,
  • حقایقی در مورد پروفسور مجید سمیعی

    پروفسور مجید سمیعی یکی از مفاخر علمی ایران و خطه سرسبز زادگاهش استان گیلان است.

    آیا میدانید ناجی جان محبوبترین خواننده ترکیه ( ابراهیم تاتلیسز) کیست؟

    بله ممکن است حدس بزنید… بزرگترین جراح مغز جهان پروفسور سمیعی

    پروفسور سمیعی کیست ؟

     

     



     

     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:پروفسور,مجبدسمیع,جراح,مغزواعصاب,,
  • سمندر لرستانی در معرض انقراض

    سمندر کوهستانی لرستانیا سمندر خالدار قیصری یا سمندر قمصری یا سمندر خالدار امپراتور (نام علمی: Neurergus kaiseri) گونه‌ای سمندر بسیار رنگی است که در جنوب رشته کوه‌های زاگرس در نزدیکی شهبازانلرستانزندگی می‌کند.

    مشخصات

    سمندر کوهستانی لرستان دارای بدنی به طول ۱۴ سانتی‌متر است و پوست آن در قسمت پشتی قهوه‌ای رنگ با خال‌ها و یا نوارهایی زرد و یا نارنجی بوده که ظاهری زیبا به این دوزیست بومیایران بخشیده است.سمندر کوهستانی لرستان نخستين بار در سال 1938 توسط کايسر (قیصر) از شمال منطقه شهبازان استان لرستان يافت شد. اين گونه به عنوان يک گونه بومی منحصر اً درمرزهای جنوبی استان لرستان در بخش پاپی و شمال استان خوزستان يافت می شود.

    خطر انقراض

    چنین تخمین زده می‌شود که کل جمعیت بالغ سمندر کوهستانی لرستان کمتر از ۱۰۰۰ عدد باشد. رنگ‌بندی متفاوت و زیبایی این جانور سبب شده تا سودجویان به منظور فروش آن با قیمتی بالا در بازارهای آسیایی و اروپایی اقدام به صید بی‌رویهٔ این دوزیست کرده و آن را در خطر انقراض نسل جدی قرار دهند. مردم محلی نیز که آنرا به جای سمندر، ««مارمولک رنگی» می‌نامند، سالیانه تعداد زیادی از آنها را برای فروش در جشن‌های سال نو شکار می‌کنند.

    تغییر اقلیم و بروز خشکسالی در منطقه نیز در کنار عوامل انسانی یاد شده سبب گردیده است تا اندک جمعیت باقی‌مانده از سمندرهای کوهستانی لرستان به سن تولید مثل نرسیده و تعدادشان در طبیعت روزبروز کاهش یابد.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:محیط زیست,سمندر,لرستانی,انقراض,
  • روز حسابدار

     

    15 آذر؛

    روز حسابدار، بر همه حسابداران مبارک

    امیدوارم همه دوستان در کارهاشون موفق و پیروز باشند.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
  • واژگان انگلیسی

    سهام Stock
    ترازنامه Balance Sheet
    سود بانكی Bank Interest
    بدهكاران Debtors
    بستانكاران Creditors
    وام Loan
    درآمد Revenue - Income
    حساب Account
    اجاره rent

    این هم یکسری دیگه کلمه انگلیسی

     


    حسابدار Accountant
    دارایی Asset
    بدهی Liability
    سرمایه Capital
    سود Benefit
    هزینه Expense
    فروش Sale
    خرید Purchase
    دارایی ثابت Fixed Asset
    نقد Cash

     

     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:واژگان,انگلیسی,حسابداری,
  • یك اس ام اس حسابداری !!

    آدمهای خاكی مثل زمین استهلاك ناپذیرند رفاقت با آنان گر چه با ارزش ترین دارایی نامشهود ترازنامه ام است ولی ثبت شان نمی كنم نه بخاطر عدم تطابق با استانداردهای حسابداری، بخاطر اینكه در ترازنامه قلبم به گونه ای ثبت شده اند كه هیچ پایان دوره ای مرا مجبور به بستن حساب آنها نمی كند.

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:sms,حسابداری,,
  • پنج راه برای تداوم یک رابطه عاشقانه

    یکی از خواسته های زوج های جوان زنده نگاه داشتن روابط عاشقانه است. در این میان توانایی ها و مهارت های ارتباطی مهم ترین عنصر برای زنده نگه داشتن احساسات عاشقانه است. روانشناسان معتقدند که احساسات عاشقانه تقریباً در بهترین حالت خود تا سه سال طول می کشد. در واقع باید منتظر تغییراتی در احساسات اولیه عشق باشیم.

    بایاناکا اسیویدو (روانشناس) و هلن فیشر ( فیزیولوژیست) معتقد هستند که می توان احساس عشق را برای مدت طولانی تری زنده نگاه داشت. آنها مغز پنجاه زوج را که به طور میانگین در بیست و یک سالگی ازدواج کرده بودند مورد بررسی قرار دادند. وقتی به آنها عکس ابتدای زندگیشان را نشان دادند آنها بعد از تقریبا هفت ماه همان احساس عشق اولیه را نشان دادند. اما تفاوتی وجود داشت، مناطق مغزی مرتبط با استرس در زوج های عاشقی که از سن ازدواج آنها زمان بیشتری می گذشت، کمتر فعال بود و در عوض مناطقی فعالیت بیشتری داشتند که با احساس آرامش در ارتباط بودند.

    پنج راه برای تداوم یک رابطه عاشقانه

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
  • بازی بهروز وثوقی و آرش در فیلم جدید بهمن قبادی

    بهروز وثوفی بازیگر مشهور سینمای پیش از انقلاب، در فیلم جدید بهمن قبادی که در حال فیلمبرداری است، بازی می کند.


     



     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
  • روشی ساده برای سفید کردن دندان‌

    راه حلیساده برای سفید کردن دندان‌ها

    در زمانی که زیبایی موضوعی مهم و قابل توجه است، روش‌هایی برای درخشان کردن دندان‌ها (سفید یا درخشان کردن دندان‌ها) بیش از پیش مورد اقبال قرار می‌گیرند، و هدف عمده ای برای کارهای محققین و متخصصان به شمار می آیند.

    پس، چه روش و راه حلی برای سفید کردن دندان‌ها باید انتخاب کنیم؟ ضروری است که اصول این درمان‌ها و عوارض جانبی‌اش را برای پی بردن به نشانه‌ها و محدودیت‌هایشان بدانیم.

    جراح دندانپزشک وظیفه دارد بیمار را نسبت به آثار، انتظارات و عوارض جانبی سفید کردن دندان‌ها آگاه کند. مهم ترین اصل از میان این اصول مربوط می‌شود به تماس محلول سفید کننده، یعنی آب اکسیژنه، با رنگ دانه های رنگی موجود در دندان ها.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
  • با این بطری آب معدنی تولید کنید

    یک بطری آب جالب ” eau good ” نام دارد که توسط طراحان لندنی black + blum ساخته شده است و یک فیلتر زغالی درون آن قرار گرفته است.

     

    فیلتر از یک قطعه زغال تشکیل شده است یعنی همان ماده ای که در قرن هفدهم برای تمیز کردن آب از آلودگی ها مورد استفاده قرار می گرفت. زغال میزان کلر آب را کاهش داده و PH آب را خنثی می کند.


     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
  • محمدرضا گلزار در کنسرت شادمهر عقیلی

    کنسرت شادمهر عقیلی چند روز پیش برگزار شد و یکی از حاشیه های جالب آن حضور محمدرضا گلزار در این کنسرت و گرفتن عکس یادگاری با شادمهر بود.
     
     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:گلزار,شادمهرعقیلی,کنسرت,
  • عکس های دیدنی از شگفتی فصل پاییز

     

    عکس های دیدنی از شگفتی فصل پاییز_Irandid.Ir

     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:عکس,دیدنی,طبیعت,پاییز,,
  • پژو ۳۰۱ به زودی عرضه می شود

    کمپانی ماشین سازی فرانسوی پژو جدیدترین ماشین خود، پژو ۳۰۱ را که به عنوان یک خودرو ارزان طراحی کرده است در نمایشگاه ماشین فرانسه معرفی می کند
     

  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,
  • شادترین استان ایران کدام است؟

    ايسنا - نتايج يك پژوهش بر روي 27 هزار و 883 ايراني 18 تا 65 سال در كشور نشان داده است كه بيشتر مردم كشور (39.3 درصد) از شادكامي سطح متوسطي برخوردارند. 35.4 درصد نيز شادكامي خود را كم توصيف كرده‌ و در اين ميان، تنها 3 درصد خود را در سطح «بسيار زياد» شادكام مي‌دانند.

     در اين پژوهش كه از هر استان كشور دست كم 800 نفر بررسي شده‌اند، سطح شادكامي با پرسش: «آيا فردي با نشاط و شاداب هستيد؟» در پنج سطح «بسيار زياد»،‌ «زياد»، «نه زياد، نه كم»،‌ «كم» و «بسيار كم» مورد سنجش قرار گرفت.

     

    .: ادامه مطلب :.
  • نوشته : mortezabojari
  • تاریخ: چهار شنبه 12 مهر 1391برچسب:,

  • mortezabojari

    mortezabojari

    mortezabojari

    http://mortezabojari.loxblog.com

    ایستگاه آخر

    کتیبه کوروش کبیر در پاسارگاد

    ایستگاه آخر

    برای هر مشکلی دست کم دو راه حل وجود دارد ، سکوت و صبر و گذر زمان شاید زندگی آن جشنی نباشد که انتظارش را داشتی حال که به آن دعوت شده ای تا میتوانی زیبا برقص

    ایستگاه آخر